Identyfikacja wizualna w dobie internetu

19 października 2022 r.

Promocja marki w internecie nie należy do łatwych zadań. Tysiące stron oferujących klientowi podobne towary czy usługi, duża konkurencja i łatwość dostępu online do szerokiego wachlarza ofert stawiają przed przedsiębiorcą wyzwania związane z identyfikacją wizualną firmy w internecie. Logo dla firmy

Logo dla firmy

Z definicji, identyfikacja wizualna w internecie to podstawowe narzędzie, które służy kreowaniu wizerunku marki firmy na polach elektronicznych czyli symbole i zachowania stosowane w firmie służących uzyskaniu czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej w celu wyróżnienia swojej firmy. Jak osiągnąć pożądany efekt?

Przede wszystkim logo. Znak graficzny pełni trzy podstawowe funkcje: informacyjną (przedstawienie odbiorcom korzyści płynących dla nich z współpracy z firmą), symboliczną (skojarzenia świadome i podświadome) oraz wizualną, odnoszącą się do emocji estetycznych.

Kolor w identyfikacji wizualnej

Kolor na stronie internetowej jest pierwszym bodźcem, który odbiera potencjalny klient. Kolory mają swoją wymowę; w kulturze europejskiej i wywodzących się z niej kulturach czerń oznacza dostojeństwo i prestiż, czerwień młodość, zieleń optymizm i witalność a żółć radość.

Należy jednak pamiętać o różnicach kulturowych - dla Europejczyka na przykład, biel jest kolorem symbolizującym niewinność a w najlepszym przypadku neutralnym (konotacje pozytywne), podczas gdy w Chinach kojarzona jest z żałobą.

Niezależnie od konkretnej kolorystyki, w serwisie www gama barw powinna być spójna z naciskiem na wiodący kolor firmy, niezbyt bogata - projekty graficzne bazujące na 2, 3 kolorach plus tło są najbardziej czytelne, dobrze widoczne i łatwo zapamiętywane przez odbiorcę).

Logo dla firmy

Z definicji, identyfikacja wizualna w internecie to podstawowe narzędzie, które służy kreowaniu wizerunku marki firmy na polach elektronicznych czyli symbole i zachowania stosowane w firmie służących uzyskaniu czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej w celu wyróżnienia swojej firmy. Jak osiągnąć pożądany efekt?

Przede wszystkim logo. Znak graficzny pełni trzy podstawowe funkcje: informacyjną (przedstawienie odbiorcom korzyści płynących dla nich z współpracy z firmą), symboliczną (skojarzenia świadome i podświadome) oraz wizualną, odnoszącą się do emocji estetycznych.
(c)2023, All Rights Reserved